Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSНеділя, 27.09.2020, 20:18

Меню сайту
Новини
Категорії розділу
Виховні години, години спілкування [4]
Сценарії свят, виховних заходів [4]
Класному керівнику [17]
Українська мова та література [3]
Англійська мова [7]
Біологія [4]
Обслуговуюча праця [3]
Креслення [1]
Початкова школа [1]
Творчий вчитель [3]
Література [2]
Світова література [0]
Для батьків [0]
ЗНО [0]
Етика [1]
Навчальний кабінет у школі [1]
Корисний софт [4]
Інформатика [1]
Фізична культура [2]
Світова література.Програмні твори [14]
Категорія містить електронні, mp3, відео файли всіх творів курсу "Світова література" для 5-11 класів
Українська література.Програмні твори. [14]
Категорія містить електронні, mp3, відео файли всіх творів курсу "Українська література" для 5-11 класів
Блог Андрієнко Людмили Анатоліївни [17]
Блог вчителя української мови та літератури
Блог Іванченко Людмили Василівни [14]
Блог Василенко Олени Миколаївни [8]
Форма входу

Новини Освіта.UA

Каталог файлів

Головна » Файли » Обслуговуюча праця

Шаблон оформлення проекту
[ Викачати з сервера (158.0 Kb) ] 21.04.2012, 19:50

Перевага проектно-технологічного методу трудового навчання, в порівнянні з попередніми, насамперед полягає в тому, що учні під час цієї діяльності більш активно залучаються до самостійної, практичної, планової та систематичної роботи, в них виховується прагнення до пошуку шляхів створення нового або більш якісного вдосконалення існуючого виробу (матеріального об’єкта), формується уявлення про його майбутнє застосування; розвиваються моральні та трудові якості учня, мотиви вибору професії.     

      Спираючись на наукову літературу з питання теорії та практики проектно-технологічного підходу до трудового навчання, можна визначити структуру й послідовність проектно-технологічної діяльності учнів у такому вигляді:

1. Етап підготовки та організації проектно-технологічної діяльності;

2. Етап технічно-творчого конструювання;

3. Етап технологічного процесу;

4. Заключний етап.

 За цією структурою проектування як складова частина проектно-технологічної діяльності має чітко визначені етапи та стадії його здійснення.

      Перший етап – етап підготовки та організації. На цьому етапі учні мають вибрати об’єкт праці й поставити перед собою технічно-творчу проблему, визначити значення проектного об’єкта. На цьому етапі учні пропонують різні варіанти конструкції виробу, усвідомлюють варіанти запропонованої конструкції.

      Другий етап – етап технічно-творчого конструювання. На цьому етапі учні складають ескізи виробу, вибирають необхідні матеріали й інструменти, визначаються з більш оптимальною технологію виготовлення проектного виробу.

       Третій етап – технологічний, учні виконують визначені технологічним процесом операції, проводять самоконтроль власної діяльності. Технологічний етап вимагає від учня дотримання технології, трудової дисципліни та культури праці.

      На заключному етапі учні виконують коригування виконаного виробу порівняно із запланованим, здійснюють випробування об’єкта, виконують захист проекту.

      Зміст спільної роботи вчителя й учнів на уроках трудового навчання в процесі проектно-технологічної діяльності на етапах підготовки й організації проектно-творчої діяльності та технічно-творчого конструювання має відповідати чітко вираженій та логічній послідовності організації роботи як учня, так і вчителя за певним, попередньо спланованим і обґрунтованим планом.

     Для етапу підготовки й організації проектно-творчої діяльності розглянемо стадії виконання роботи.

     1. Стадія пошуку проблеми. Учитель пропонує учням низку проблем, орієнтовний перелік об’єктів проектування, повідомляє вимоги, що ставляться до проектів, якої технології слід дотримуватися під час виконання проектів і критерії їх оцінювання. Учні уважно сприймають інформацію вчителя та аналізують запропоновані проекти.

      2. Стадія визначення проблемної сфери. Учитель дає поради, консультації, допомагає учням усвідомити проблему. Кожний учень вибирає одну із запропонованих учителем проблем – ту, що йому найбільше сподобалась.

      3. Стадія вироблення ідей та варіантів розв’язання проблеми.            

 Учитель організує спостереження, надає консультації, допомагає точніше сформулювати тему проекту, дає поради щодо допоміжної літератури. Учні, використовуючи надбані знання та перспективу у відповідних виробах, формують низку ідей, а згодом і варіанти конструкцій проекту.

      4. Стадія формування основних параметрів і кінцевих вимог. Учитель уточнює, дає поради та консультації. Учні визначають основні параметри проекту (габаритні розміри, сферу застосування тощо) та кінцеві вимоги, які ставляться до майбутнього виробу.

      5. Стадія вибору оптимального варіанта та обґрунтування проекту. Учитель здійснює контроль, консультує, уточнює подані учнями варіанти, доповнює їх відповідно до технологічних умов. Учні визначають найбільш вдалий варіант, аналізуючи запропоновані проекти. 6. Стадія прогнозування майбутніх результатів. Учитель вислуховує учнів, дає поради, консультації. Учні уточнюють ескіз та оформлення проекту.

       Для етапу технічно-творчого конструювання на кожній стадії робота   вчитель – учень має такий зміст:

      1. Стадія складання ескізу. Учитель контролює, уточнює, допомагає порадами. Учні розробляють робочий ескіз виробу з необхідними технічними поясненнями.

      2. Стадія вибору матеріалу для реалізації проекту. Учитель тільки дає поради. Учні визначають кілька найменувань матеріалів і вибирають ті, що, на їх думку, найбільш улаштовують їх.

      3. Стадія вибору інструментів та обладнання. Учитель знову тільки дає поради. Учні визначають необхідні інструменти та обладнання, необхідні для виготовлення проектного об’єкта.

      4. Стадія вибору технології обробки деталей виробу, їх з’єднання, видів оздоблення виробу. Учитель спостерігає, здійснює контроль, дає поради та консультації.

      5. Остання стадія – організація робочого місця. Учитель подає допомогу. Учні добирають і розміщують на робочому місці матеріали, інструменти  перевіряють освітлення, дотримання норм і правил техніки безпеки.

Аналіз підсумків проекту, захиcт  проекту. 

Джерело

Категорія: Обслуговуюча праця | Додав: admin | Теги: Оформлення проекту
Переглядів: 3668 | Завантажень: 409 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Наша школа
Пошук по сайту
Профспілка
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0

Погода в Іванкові
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Новини Педпреси

Copyright MyCorp © 2020
Створити безкоштовний сайт на uCoz