Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSСубота, 08.08.2020, 04:48

Меню сайту
Новини
Категорії розділу
Сучасні освітні технології [20]
Виховна робота [19]
Матеріали для вдосконалення та урізноманітнення роботи класних керівників
Для батьків [18]
Початкова школа [2]
Нормативно-правові документи [2]
Для вчителів [18]
Методичні документи [1]
Корисно для всіх [12]
Герої АТО. Випускники школи. [1]
Форма входу

Новини Освіта.UA

Каталог статей

Головна » Статті » Для вчителів

КЛАСИФІКАЦІЯ ЗАГАЛЬНОНАВЧАЛЬНИХ УМІНЬ ТА НАВИЧОК УЧНІВ


Групи загальнонавчальних умінь


Навчально-організаційні

Навчально-інтелектуальні

Навчально-інформаційні

Навчально-комунікативні


Навчально-організаційні вміння

  • Організація свого робочого місця;
  • Планування поточної роботи;
  • Націлення себе на виконання поставленого завдання;
  • Здійснення самоконтролю і самоаналізу навчальної діяльності;
  • Вести пізнавальну діяльність у колективі, співробітничати під час вирішення навчальних завдань (уміння пояснювати, надавати допомогу, приймати допомогу товариша тощо).

 

Навчально-інтелектуальні або загальнологічні вміння

  • Перше вміння — чисто та швидко писати.

Для успішного навчання необ­хідно писати не менш як 60 знаків за хвилину.

  • Головне вміння — вміння читати в заданому темпі, читати усвідомлено, виразно.

 

Різновид читання та кількість слів за хвилину:

швидке читання                            — понад 300 слів за хвилину;

читання в темпі скоромов­ки      — 180 - 300 слів за хвилину;

оптимальне читання                    — 120 - 150 слів за хвилину;

нормальне читання                      — 80 - 90 слів за хвилину.

 

Рівень інтелектуального роз­витку визначається сформованістю таких умінь:

  • Діалектично аналізувати на­вчальний матеріал;
  • Порівнювати об'єкти, факти, явища;
  • Класифікувати матеріал;
  • Узагальнювати, робити резюме;
  • Абстрагувати;
  • Вичленяти головне, істотне;
  • Синтезувати матеріал;
  • Встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, аналогії;
  • Вичленяти логічно закінчені частини в прочитаному, встанов­лювати взаємозв'язок і взаємозалежність між ними;.
  • Користуватися дослідницьки­ми вміннями (постановка завдань, вироблення гіпотези, вибір ме­тодів вирішення, доказ, перевірка).

 

Навчально-інформаційні вміння

  • Вміння користуватися катало­гом або комп'ютерним джерелом інформації;
  • Користуватися словниками, енциклопедіями, довідниками, змістами, коментарями;
  • Складати картотеку;
  • Користуватися друкованими й технічними засобами масової інформації;
  • Складати план, тези, конспект, реферат, анотацію.

 

Навчально-комунікативні вміння

  • Вміння слухати;
  • Вміння на­вчального слухання — одне з най­важчих, що потребує зосередже­ності, рівномірного розподілу ува­ги на досить великий період часу;
    воно вимагає певної роботи над собою й залежить від стійкості нервової системи та психіки;
  • Уміння слухати вчителя та одночасно записувати зміст його розповіді;
  • Читати текст і одночасно слухати інструктаж учителя про ро­боту над текстом, над логічно складеними частинами;
  • Літературною мовою викла­дати свої думки;
  • Виступати перед аудито­рією;
  • Складати план виступу;
  • Вести полеміку, брати участь у дискусії;
  • Висловлювати тези;
  • Ставити уточнювальні запи­тання;
  • Аргументувати, доводити.

 

Розвиток цих умінь допомагає самому спілкуванню, робить його більш змістовним, цікавим, ціле­спрямованим.

 




Джерело: http://konserg.ucoz.ua/
Категорія: Для вчителів | Додав: admin (21.05.2012)
Переглядів: 2452 | Теги: Для вчителя | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Наша школа
Пошук по сайту
Профспілка
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Погода в Іванкові
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Новини Педпреси

Copyright MyCorp © 2020
Створити безкоштовний сайт на uCoz